reklama

Cesta za (ne)úspechom

Keďže tento rok trvá novoročný detox neobvykle dlho, nastal problém čo so záplavou tvorivosti. Väčšinou sa mi darí vybiť ju pri práci, ale tentoraz mi ešte kus ostalo aj po naprogramovaní nie celkom triviálnych algoritmov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A tak som začal pokukovať po starých, nezrealizovaných nápadoch. Zopár ich bolo v čase vzniku celkom sľubných. Pokusy s nekvalitnou foto-výbavou ešte z detstva by som asi spomínať nemusel. Na výške som sa ale naučil programovať a to mi otvorilo nové možnosti. Len čo som zistil ako sa ukladajú dáta do databázy, spravil som web pre stávky na hokejové zápasy. Vsadiť a vyhrať sa dali nejaké vernostné body z iného webu – celkom som sa pri tom zabavil a naučil sa bastliť aspoň trochu funkčný kód. Nasekal som ešte pár ďalších stránok a capil na ne reklamu. Kvalitného obsahu bolo vtedy málo a tak ľudia surfovali na čom sa dalo. Z reklamy som nazbieral nejaké kredity, a strelil ich za desať litrov a pár kníh. Keby sa mi to podarilo o rok skôr hodilo by to 100 000 Sk - na tiečasy celkom pekný peniaz, zvlášť keď som nemal vlastný komp a všetko som robil po nociach na učebni :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekedy po škole som rozmýšľal, ako spojiť dve moje záľuby, fotografovanie a programovanie, dohromady. Napadlo mi, že na mape by sa mohli zobraziť reálne fotky vybraného miesta, napríklad firmy, ktorá by za to mohla zacvakať – no pekne to ten google spravil :) Ďalší vlak mi ušiel keď som behal po rôznych fórach a chatoch. Vadilo mi, keď som sa bavil s niekym novým, a dookola som písal čo robím, kde bývam a iné nepodstatné veci. Chcelo by to nejakú stránku s profilom, kde by si to mohol pozrieť každý, koho to zaujíma. A potom mi ukázali facebook :) Ale sociálne siete ešte nie sú celkom stratené, zvlášť ak sú zamerané na úzky okruh ľudí. Neskôr som ešte nadviazal na nápad so stávkovaním. Spravil som si skriptík, čo stiahol kurzové lístky z rôznych stávkových kancelárií, a porovnával kurzy na rovnaké zápasy. Lenže niekto zase stihol tie stávkové kancelárie ošklbať skôr, takže vymysleli spôsob ako sa proti tomu brániť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred tým, než som sa pustil do niečoho veľkého, chcel som naprogramovať pár funkcií (volá sa to framework), ktoré by mi uľahčili robotu. Programátor je tvor lenivý, a keď robí dookola stále to isté, tak ho to nudí. Na vlastnom frameworku som chcel postaviť web, cez ktorý by si užívateľ mohol vyklikať vlastný web. Teraz je takých kopa a mnohé sú dokonca zadara. A tak som zabil kopec času ladením stránok pre rôzne prehliadače, zatiaľ čo iní, vybudovali úspešné firmy.

O pár rokov som robil v práci na projekte s mapami. Dosť ma to bavilo. Spojil som to s geokešingom a virtuálnymi keškami, a bol z toho nápad na hru. Babral som sa s tým pol roka, kým neprišli pokémoni :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A prečo to tu vlastne píšem? Namiesto čítania motivačných článkov, ktoré ma nakopnú len na pár dní, som sa tentokrát rozhodol spísať vlastné neúspechy. Vývoj ide dnes tak rýchlo, že človek nestihne dotiahnuť veci sám. Nestačí mať len dobrý nápad a schovávať si ho pre seba. Skôr, či neskôr to napadne aj niekomu inému.

A tak sme s kamarátmi založili firmu, naprogramoval som web https://dochadzka.online, a aj napriek dosť veľkej konkurencií už začínajú chodiť prvé bubáky. A keďže sa mi nechce viac robiť na cudzích projektoch, oprášil som nejaké nápady, a spúšťam ďalší projekt. Ak máte radi vedomostné kvízy, alebo máte bar, a chcete ich tam organizovať, prípadne chcete venovať nejaké ceny pre súťažiacich, alebo nebodaj sa ku mne chcete pridať, príďte sa pozrieť na http://kviz.4fan.cz :) Môžte nechať email, a dostanete info, ako sa projekt vyvíja. Ale o tom niekdy nabudúce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


 

Milan Štajer

Milan Štajer

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem ako vývojár od roku 2004. Deväť rokov som pracoval vo firmách (Siemens IT Solutions and Services a CN Resources International (SK), s.r.o.), šesť rokov na rôznych projektoch ako živnostník, a posledný rok vyvíjam vlastný produkt dochadzka.online, ktorý sa momentálne začína predávať. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu